Bakar mig i form!

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Suget

Av Susanna - 12 oktober 2010 09:11

Jag har sån lust att baka nånting. Skulle vilja prova på att göra morotscupcakes med vaniljfrosting. Det lilla kruxet är bara att min äldsta dotter Samantha är hemma sjuk från dagis, och iom att hon inte har 40graders feber så är hon energifull som en duracell kanin. (Det hon lider av är hosta och även om den är bättre idag, så var hon väldans hes på rösten igår.) En över energisk Samantha brukar inte gå ihop med bakning av något slag alls, då hon mer gör som hon själv vill. Hon häller i vad som hellst av eget bevåg te x salt, kryddor mm direkt om jag vänder mig bort för en ynka bråkdels sekund. Sist vi bakade och hon var överenergisk (eller kanske understimulerad?) så gjorde hon precis tvärt emot vad jag bad henne, och då jag bad henne låta äggen ligga ifred på bordet då de lätt går sönder plockade hon upp ett ägg och släppte ner den på golvet. Jag har med andra ord lärt mig att välja tillfällen att baka så att vi båda kan njuta av att få göra detta tillsammans :)


Här en dag blev jag sugen på att pyssla lite, så jag gjorde mig en liten egen recept bok där jag endast kommer att fylla i med mina egna, noga utvalda och provade recept.


 

 
 
Ingen bild

malin

12 oktober 2010 09:25

egna receptböcker är dom bästa, då vet man att man gillar allt som finns i dom :)

 
Ingen bild

Johanna L

12 oktober 2010 09:33

Åh vad kul att du börjat blogga!!

 
Tessah

Tessah

12 oktober 2010 09:35

Woho en till blogg och följa ;)

http://www.tessah.blogg.se

 
Ingen bild

Taina

12 oktober 2010 11:38

Uusi blogi! Kun vaan taas ymmärtäs jottain tästä... mutta kiva, että on avoin, niin on helpompi tulla lukemaan. Paaaaaljon kuvia sitten, kiitos :D

 
Johan mitt i Sangis

Johan mitt i Sangis

12 oktober 2010 11:41

najs me blogg;)

http://www.nogg.se/johanmittisangis

 
Ingen bild

Bettan

12 oktober 2010 13:02

Vilken supefin bok!! Säkert en massa smarrigt i den också :) Hörde inte av mig för att komma förbi igår eftersom att Mathias fick feber och nu är både jag och han förkylda så det får bli en annan dag. Kram

 
Ingen bild

Syster

12 oktober 2010 18:51

Fin bok och skoj att du börjat blogga igen så man får följa erat händelserika liv!
Kram i massor till er alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 6 oktober 2011 15:43

  Ljus botten Jordgubbs- samt vaniljmousse (är populär fyllning just nu :) Smörkräm Täckt med SP/Marsipan 50/50 Dkorationer i SP ...

Av Susanna - 25 september 2011 15:33

  Barbietårta Glasscreme och bär spacklad med smörkräm täckt med SP samt Marsipan   Spiderman tårta Glasscreme med bär spacklad med smörkräm täckt med marsipan/SP blandning         Traktortårta Grädde och bärtårta ...

Av Susanna - 20 augusti 2011 19:08

Till vårt kalas imorgon då vi ska fira Lilla Michelle´s 1 års dag samt Samanthas 4 års dag har jag gjort tårtor. Det var ett tag sen sist :)   Michelle´s tårta!    Ljus botten Jordgubbsmousse Mango- och passionsfruktmousse Spacklad med ma...

Av Susanna - 26 april 2011 10:41

Det har blivit lite glest mellan inläggen... men så blir det ibland! :) Har iaf bakat och här kommer lite foton!     Banan CC´s med banansmörkräm         En sockerkaka med banansmörkräm, grädde och hallonsylt. Guldfärgad och vac...

Av Susanna - 31 mars 2011 17:34

Igår slängde jag ihop en bärpaj som verkligen är supergod och krämig! Bäst är den när den fått stå sig en eller två dagar. *mums!* Jag gör den på blåbär, trots att man skulle kunna använda vilka bär man än vill!         Med en klick (eller ...

Presentation

Snart 30 åring som lever familjeliv i Nikkala med 2 barn och sambo. Mindre spännande vardagsliv inkluderar barn, träning och bakning!
Har Ni funderingar eller frågor? Ja då mailar Ni mig på susanna.laine@hotmail.com ! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Räknare :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards