Bakar mig i form!

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Rubrik saknas

Av Susanna - 19 oktober 2010 09:25

Fick ett mail igår av en kollega som undrade om jag övergett bakningen, då jag mest bloggar om träning nu. Och nej, de har jag inte! I och med att min äldsta (treåriga)  dotter Samantha varit sjuk och extra trotsig så har bakningen fått ligga på hyllan rent praktiskt. I mitt huvud har jag inte stängt igen den butiken alls, då jag funderar över bakelser, tårtor och bullar varje dag. Min födelsedag hägrar snart och där ligger lite funderingar och planeringar. Men det jag prioriterar mest är lilla Michelles dop som hålls den 27 november. Och då vi kommer att ha dopet för närmaste familjen (min och Mikaels föräldrar och syskon) och en fadder som Mikael valt så kan jag lägga ner lite mer "extra" då vi inte blir så många.


Igår provade jag och Samantha att baka, och det blev en enkel chokladrulltårta med nutella samt kokos fyllning. Tyvärr hann jag aldrig ta ett foto på den under gårdagen och imorse åkte den till sambons jobb :)

Rulltårtor är alltid lika snabba att göra och kräver inte så mycket jobb. Däremot är det i mitt tycke svårt att få den fint rullad så att det inte "glipar" mellan rullningarna och att den inte spricker.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 6 oktober 2011 15:43

  Ljus botten Jordgubbs- samt vaniljmousse (är populär fyllning just nu :) Smörkräm Täckt med SP/Marsipan 50/50 Dkorationer i SP ...

Av Susanna - 25 september 2011 15:33

  Barbietårta Glasscreme och bär spacklad med smörkräm täckt med SP samt Marsipan   Spiderman tårta Glasscreme med bär spacklad med smörkräm täckt med marsipan/SP blandning         Traktortårta Grädde och bärtårta ...

Av Susanna - 20 augusti 2011 19:08

Till vårt kalas imorgon då vi ska fira Lilla Michelle´s 1 års dag samt Samanthas 4 års dag har jag gjort tårtor. Det var ett tag sen sist :)   Michelle´s tårta!    Ljus botten Jordgubbsmousse Mango- och passionsfruktmousse Spacklad med ma...

Av Susanna - 26 april 2011 10:41

Det har blivit lite glest mellan inläggen... men så blir det ibland! :) Har iaf bakat och här kommer lite foton!     Banan CC´s med banansmörkräm         En sockerkaka med banansmörkräm, grädde och hallonsylt. Guldfärgad och vac...

Av Susanna - 31 mars 2011 17:34

Igår slängde jag ihop en bärpaj som verkligen är supergod och krämig! Bäst är den när den fått stå sig en eller två dagar. *mums!* Jag gör den på blåbär, trots att man skulle kunna använda vilka bär man än vill!         Med en klick (eller ...

Presentation

Snart 30 åring som lever familjeliv i Nikkala med 2 barn och sambo. Mindre spännande vardagsliv inkluderar barn, träning och bakning!
Har Ni funderingar eller frågor? Ja då mailar Ni mig på susanna.laine@hotmail.com ! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Räknare :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards