Bakar mig i form!

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

bildäck

Av Susanna - 10 december 2010 09:44

Jag fick ett roligt uppdrag att göra en tårta som skulle se ut som ett bildäck. Önskemålet var att den skulle ha en silver fälg samt silverkulor till dubbar :)

Jag fick välja fyllningen själv och då valde jag vit botten, blåbärsmousse samt vit chokladmousse just på grund av att jag tyckte själv att den kombinationen var så god! Den är spacklad med italiensk marängsmörkräm och dekorerad med SP. Höll på med tårtan i 6 timmar igår, och jag hoppas att kunden är nöjd med den. Själv är jag då det. Vad tycker Ni?




       Tårtan väger ton kan jag säga! :) Den är ca 34 cm i diameter och 11 cm hög.


Några missöden då? Nej, egentligen inte. Det blev 2 sprickor i SP:n på sidorna då den var ganska torr. Köpte den på Tiimari i Torneå och redan på affären fick jag stå och klämma på paketen för de flesta var hårda som sten!  Hellst hade jag vela ha svart marsipan för smakens skull, men jag hann inte beställa hem då jag fick beställningen i tisdags :)

 
 
Erika(jyringen)

Erika(jyringen)

10 december 2010 10:07

fy fasikan vad du är duktig!

http://jyringen.blogg.se

 
Mariah

Mariah

10 december 2010 10:12

You rock, bejbi!!! Du är urduktig!!! Den ser helt fantastisk ut! (Som allt annat du skapar!) ;-) ♥

http://maddox-wordsofawoman.blogspot.com

 
Ingen bild

Marjo

10 december 2010 10:18

Tack, snälla du, tårtan ser så fin ut och jag är bergsäker att den kommer att smaka gott också. Du är bara bäst!!!!

 
Ingen bild

Bettan

10 december 2010 10:39

Men HERRAJUMALA vad du är duktig!! Ser fram emot "min" tårta imorgon :)

 
Ingen bild

Syster

10 december 2010 11:08

Jätte fin och häftig! Du är ju ba bäst!!!

 
malin

malin

10 december 2010 15:12

shit vilken cool tårta!

http://vittochrosa.blogspot.com

 
Susanna

Susanna

10 december 2010 19:20

Tack alla för dom fina kommentarerna!!!

http://laine.bloggagratis.se

 
Sara Ö

Sara Ö

10 december 2010 19:30

Den blev ju superfin.. Du kan det där!

http://saraohman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aune

10 december 2010 21:13

Wau!!!

 
Ingen bild

Marjo

11 december 2010 11:29

Kunden var mycket nöjd och alla som fick smaka på tårtan, du har fler beställningar att vänta i framtiden !!!!

Susanna

11 december 2010 14:18

oj va kul!!!!! :-D

 
melissa

melissa

11 december 2010 15:51

Vad fin den blev! Du är ju jätte duktig. Den ser ju verklig ut :D

http://melissaquach.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

6 januari 2011 04:16

Supersnygg tårta!

http://www.sussiesgodsaker.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 6 oktober 2011 15:43

  Ljus botten Jordgubbs- samt vaniljmousse (är populär fyllning just nu :) Smörkräm Täckt med SP/Marsipan 50/50 Dkorationer i SP ...

Av Susanna - 25 september 2011 15:33

  Barbietårta Glasscreme och bär spacklad med smörkräm täckt med SP samt Marsipan   Spiderman tårta Glasscreme med bär spacklad med smörkräm täckt med marsipan/SP blandning         Traktortårta Grädde och bärtårta ...

Av Susanna - 20 augusti 2011 19:08

Till vårt kalas imorgon då vi ska fira Lilla Michelle´s 1 års dag samt Samanthas 4 års dag har jag gjort tårtor. Det var ett tag sen sist :)   Michelle´s tårta!    Ljus botten Jordgubbsmousse Mango- och passionsfruktmousse Spacklad med ma...

Av Susanna - 26 april 2011 10:41

Det har blivit lite glest mellan inläggen... men så blir det ibland! :) Har iaf bakat och här kommer lite foton!     Banan CC´s med banansmörkräm         En sockerkaka med banansmörkräm, grädde och hallonsylt. Guldfärgad och vac...

Av Susanna - 31 mars 2011 17:34

Igår slängde jag ihop en bärpaj som verkligen är supergod och krämig! Bäst är den när den fått stå sig en eller två dagar. *mums!* Jag gör den på blåbär, trots att man skulle kunna använda vilka bär man än vill!         Med en klick (eller ...

Presentation

Snart 30 åring som lever familjeliv i Nikkala med 2 barn och sambo. Mindre spännande vardagsliv inkluderar barn, träning och bakning!
Har Ni funderingar eller frågor? Ja då mailar Ni mig på susanna.laine@hotmail.com ! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Räknare :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards